Duurzaam ondernemen leeft niet in de online branche

Terwijl grote concerns al jaren beleid voeren om de uitstoot van CO2 te beperken, weet de internetsector eigenlijk van toeten noch blazen. Ook de online bedrijven zullen ‘groen’ moeten worden. Al is het maar omdat de klant het verlangt.

Wat is zo milieubelastend aan bedrijven in de digitale sector? Eenvoudige vraag. Het antwoord kan wellicht verbazen. Neem Vodafone Nederland. Op het eerste oog zie je kantoorgebouwen met veel verwarming en verlichting, en je ziet veel auto’s die benzine, gas of diesel verbruiken. Zijn dat de grootste energievreters? Nee. Dat is maar schijn. De (veel grotere) boosdoeners zijn de telecomantennes, de servers, de koeling en het netwerk. Die zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor driekwart van de CO2-uitstoot bij het bedrijf, zo staat in het duurzaamheidsverslag.

Lees verder op Emerce

 

Advertenties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: