Staat duurzaamheid bij u centraal?

Uit onderzoek van adviesbureau Deloitte is gebleken dat veel bedrijven het moeilijk vinden om duurzaamheid te implementeren in hun ondernemingsstrategie. Bij veel bedrijven zit er een kloof tussen de gestelde doelstellingen, op het gebied van duurzaamheid, en de realisatie daarvan. Volgens de ondervraagde bedrijfsleiders ondervindt marketing de grootste impact van een grotere aandacht voor duurzaamheid.  Van de ondervraagden wil 65 procent de milieuvriendelijke claims van zijn producten versterken, terwijl 46 procent de productietechnieken wil verfijnen en 31 procent wil de merkperceptie verbeteren.

–          25 % wil in eerste instantie producten efficiënter te maken.

–          23 % wil nieuwe lijnen milieuvriendelijke producten creëren om aan de duurzaamheidnormen te voldoen. Zonder dat het kostenniveau in grote mate stijgt.

Van de ondervraagden zegt 44% dat zij hun productieproces daadwerkelijk hebben aangepast in het teken van duurzaamheid. Maar slechts bij 10% is dat ook het geval geweest voor onderzoek en ontwikkeling.

Om duurzaamheid succesvol te implementeren in een organisatie, blijkt dat het succes voor 79 procent te danken is aan nieuwe technologieën en toegang tot de interne belanghebbenden, gevolgd door budgetten (68 procent) en de beschikking hebben tot gespecialiseerd personeel (64 procent).

Is uw onderneming klaar voor duurzaamheid? Identity denkt van wel.

Advertenties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: