Vastgoed en Social Media

Social Media is ‘hot’ in Nederland en in het bedrijfsleven. Waar Twitterfenomeen Défano Holwijn (@KiDKiD2) 100.000 Tweets binnen 1 jaar verstuurt, is de Nederlandse ondernemer toch geneigd om het iets rustiger aan te doen. Gelukkig maar, want anders zou er geen houden meer aan zijn. Toch zijn er steeds meer ondernemers in Nederland Social Media gaan gebruiken. Dit doen ze om hun bedrijf meer merkwaarde te geven, producten te verkopen of om gewoon simpelweg te kunnen praten met medeondernemers en andere mensen.

Een nieuwe vorm van Social Media is augmented reality. Hierbij wordt op bijvoorbeeld een smartphone extra informatie getoond over een bepaald object. Dit kan van alles zijn. zo is er de applicatie Layar. Hiermee “verrijk” je als het ware de omgeving. Dit gebeurt doordat je als het ware door de lens van je telefoon kijkt. Hierdoor wordt allerlei data op je beeldscherm geprojecteerd. Dit kunnen pinautomaten, winkels, restaurants en hotels zijn, maar ook te koop staande huizen. Layar applicatieOp deze manier kunnen mensen die deze applicatie gebruiken huizen vinden die te koop staan.

Zien jullie hier brood in? En zijn er nog handige alternatieven?

Advertenties
  1. No trackbacks yet.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s

%d bloggers liken dit: